Csoportok:
-Csicsergő
-Katica
-Maci
-Nyuszi
MACI CSOPORT
Mindenekelőtt szeretném bemutatni a csoportban dolgozó felnőtteket. A két óvodapedagógus: Latkovics Györgyné/ Valika óvó néni / és Karasz Nóra / Nórika óvó néni /. Heti váltásban /d.e. illetve d.u./ végzik nevelő-oktató munkájukat. A gondozási tevékenységet Bodnár Sándorné / Ica néni / végzi.
Csoportunk a 2005-06-os tanévet 26 fős csoportlétszámmal kezdte. 5 kiscsoportos és 1 középsős életkorú új gyermek érkezett hozzánk. A csoportösszetételt nem szerint tekintve, többségben vannak a fiúk/14 fő/ és 12 a kislány. Életkor szerinti megosztásban 10 fő kiscsoportos, 6 fő középsős és 10 fő nagycsoportos. Megtörtént az újonnan érkezett gyermekek beszoktatása. Mind a gyermekek, mind a szülők megismerkedhettek az óvodai szokásrendszerrel, házi renddel, napirenddel. Bekértük a gondozáshoz illetve a foglalkozáshoz szükséges eszközöket.
A hónap közepétől megkezdtük a kötött és kötetlen tanulási tevékenységet. Ezek témáját az elmúlt tanév anyaga adja ismétlés formájában. Kedvelt meséket ismétlünk, melyek majd alapul szolgálnak a későbbi dramatizáláshoz, bábozáshoz ./pl. A kiskakas gyémánt félkrajcárja, A három nyúl / Énekelünk, dalos játékokat játszunk, mondókázunk.
Pl. – Gyerekek, gyerekek, szeretik a perecet. Sósat, sósat, jó ropogósat. Aki vesz annak lesz, aki nem vesz éhes lesz.
- Poros úton kocsi zörög, a kereke gyorsan pörög. Sári néni vezeti, aki látja neveti. - Csipp, csipp csóka…. - Zsipp- zsupp, kenderzsupp… - Mackó, mackó ugorjál… - Körtéfa, körtéfa…. - Ha én cica volnék…. - Dombon törik a diót…. - Vadgesztenye úrfi…. - Kiszáradt a diófa…
Verseket ismételgetünk:
Dióbél bácsi
Ki lakik a dióhéjban? Nem lakhat ott bárki, Csak dióbél bácsi. Ha rácsapsz a dióhéjra, kinyílik a csontkapuja, és cammogva előmászik vén dióbél bácsi, csak a szádat tátsd ki! Hamm!
Itt a szemem…
Itt a szemem, itt a szám, ez meg itt az orrocskám. Jobbra, balra két karom, ha akarom forgatom. Két lábamon megállok, ha akarok ugrálok.
Kisóvodás
Kisóvodás, kisóvodás az én nevem, ha nem hiszed, ha nem hiszed gyere velem. Odajárok minden nap az óvodába, én vagyok az óvó néni gyöngyvirága.
Óvodában
Jó gyermekek járnak ide,
Rossz gyereknek nincs itt helye. Szófogadó fiúk, lányok, csupa öröm nézni rájuk. Tanulgatnak, játszadoznak, mint a madár, úgy dalolnak.
Csoportunk fő tevékenységi területe továbbra is a környező világ tevékeny megismerése. Ennek érdekében igyekszünk minél több lehetőséget biztosítani a közvetlen tapasztalatszerzésre, melybe minden érzékszervet igyekszünk bekapcsolni. Sétákat teszünk szűkebb és tágabb környezetünkben, melynek során a gyermekek ismereteket szerezhetnek közvetlen tapasztalással, miközben fejlődik forma, szín, mennyiségi képzetük, ok-okozati összefüggéseket tárunk fel. Pl. ellátogattunk Valika óvó néni veteményeskertjébe, ahol megbeszéltük milyen őszi terméseket takaríthatunk be. Segédkeztünk a diószedésbe, megfigyeltük a dióverés technikáját, eszközét. Megismertettük az őszi kerti munkákhoz szükséges szerszámokat, melyeket a gyermekek kézbe vehettek, kipróbálhatták használatukat.
CSICSERGŐ CSOPORT
Miért is lettünk mi csicsergő csoport?........., mert folyton folyvást csiripeltünk, énekeltünk, beszélgettünk. Létszámunk 26 fő. Ebből 10 lány. 12 kiscsoportos 6 középső és 8 nagycsoportos gyerek tölti játékkal, mesével, szorgos munkával, tanulással mindennapjait.
Kik segítenek irányítanak minket, óvó nénik, Juditka, Valika, Marika,nekik Ágika néni segítkezik. Csoportunk mindennapjai a mozgásra épülnek, sokat tornázunk, fogócskázunk, kirándulunk, sétálunk.
Nap mint nap gyógytestnevelést és helyes testtartást javító gyakorlatokat is végzünk vidám hangulatban.
Csicsergő mese
Derűs őszi reggelen, egy huncut szemű kisfiú érkezett az óvodába anyukájával. A kisfiú ismerősként közeledett az óvoda felé, hiszen eddig is erre járt nap mint nap, csak akkor még bölcsődébe. Az épületbe érve fürgén szedte a lábát fel az emeletre. Arra vitte a lába, amerről a legnagyobb csiripelés hallatszott. Az ajtóhoz érve rögtön tudta, hogy jó helyen jár. Még olvasni sem tudott, de tudta, hogy a Csicsergő csoportba érkezett. Átlépett a küszöbön és 25 kedves, mosolygós gyerek fogadta. Megfogták a kezét és bevezették a játék birodalmába. Örömmel nyugtázta, hogy vele együtt 16 csintalan kisfiú és 10 gyönyörű kisleány lesz a játszótársa. Birtokba vették az autópályát és röpült a gyerekekkel a gondtalan, mesebeli világba. Pajtásaival azóta is boldogan, néha kicsit hangosan építik saját gyermekkorukat.
Játszanak, énekelnek, néha csintalankodnak, kicsit szomorkodnak, de annál többet nevetnek. Boldogan fújják ezt a kis versikét.
„Kis óvodás, kis óvodás az én nevem,
ha nem hiszed, ha nem hiszed gyere velem.
Oda járok minden nap az óvodába,
Én vagyok az óvó néni gyöngyvirága.
NYUSZI CSOPORT
Nyuszi fülét hegyezi
Bajuszát pödöri
Répát eszik ropp-ropp-ropp
Mi vagyunk a NYUSZI CSOPORT
Hopp-hopp-hopp!
Szeretnénk bemutatkozni.
Létszámunk 25 gyermek. Fiú: 17, leány: 8.
Életkor szerint:
3 éves: 4 fiú, 2 lány / /4 éves: 4 fiú, 2 lány /5 éves: 4 fiú, 2 lány /6 éves: 5 fiú, 2 lány
Minden nap Etelka óvó nénivel, Éva óvó nénivel és Maja nénivel töltjük a nap nagy részét.
NAPIRENDÜNK:
5.15 órától 7 óráig: Gyerekek érkezése, játék összevont csoportban.
7 órától 9 óráig: Játék, szabadon választott tevékenység. Minden napos testnevelés, gondozási teendők végzése. Reggeli – folyamatos étkezés.
9 órától 11.30 óráig: Tanulás folyamatok kezdeményezése, játék, séta, kirándulás.
11.30 órától 12.30 óráig: Előkészületek az ebédhez, gondozási teendők, étkezés.
12.30 órától 14.30 óráig: Előkészületek a pihenéshez, pihenés.
14.30 órától 16 óráig: Uzsonna, játék, szabadon választott tevékenység.
16 órától 17.30 óráig: Játék összevont csoportban a szülők érkezéséig.
HETIRENDÜNK
Hétfő: Testnevelés foglalkozás, mese, vers kezdeményezés, vizuális nevelés.
Kedd: Zenei nevelés, környezet megismerése.
Szerda: Mese, vers kezdeményezés, matematika foglalkozás.
Csütörtök: Vizuális nevelés, környezet megismerése, néptánc tehetséggondozás.
Péntek: Testnevelés foglalkozás, vizuális nevelés.
KÜLÖNFOGLALKOZÁSOK:
Hétfő: Katolikus hitoktatás, logopédia.
Kedd: Zeneóvoda, Úszás
Csütörtök: Tehetséggondozás.
Péntek: Angol nyelvoktatás.
Tanulás tervezése:
SZEPTEMBER-OKTÓBER:
Feldolgozásra kerülő téma az ŐSZ. Minden foglalkozási területen igyekszünk az őszhöz tartozó jellemzőket megismertetni a gyermekekkel.
.
Környezet megismerése: Környezet megismerése, ezen belül felkínált témák: időjárás változása, megfigyelése, növények változása, öltözködés, őszi szünet, termések, levelek gyűjtése, őszi gyümölcsök (színük, formájuk, ízük), őszi sarok kialakítása.
Vizuális nevelés: Felkínált témák: rajzolás tetszés szerint, őszi színek (festés), foltfestés: őszi színek használata, kör képzetének kialakítása, önarckép, családtagok arca, gyümölcsök kosárban, gyurmázás, gyümölcsök festése, őszi fa rajza és festése,
Ének-zene: Felkínált témák: Túrót ettem, Dombon törik, Kecske ment a kis kertbe, Lipem-lopom a szőlőt. Képességfejlesztés: gyors, lassú érzékeltetése, ütemérzék-fejlesztés.
Matematika: Halmazok képzése, ruhák szétválasztása évszakok szerint, halmazok összehasonlítása tulajdonságok szerint, levelek nagyság szerinti sorba rakása, számlálás gyakorlása, több, kevesebb, ugyanannyi fogalmának gyakorlása.
Mese-vers: Versek ismertetése:
Héj, héj, héj,
Szúrós tüske héj,
Vadgesztenye héj.
Tarka boci lakik benne,
Ess ide a tenyerembe.
Héj, héj, héj,
Szúrós tüske héj
Dombon törik
Dombon törik a diót,
Hegyormon a mogyorót.
Zajuk idecsattog,
Völgyben meg a makkot.
Három diót feltörtem,
Négy mogyorót megettem,
Leltem egy zsák makkot,
Ebből ti is kaptok.
|